Maak je website klaar voor het nieuwe jaar!

December is een drukke maand en voordat je er erg in hebt, rol je zo met een paar oliebollen het nieuwe jaar in. Sta je daar mooi in de eerste week van januari met je goede voornemens. Die voornemens om nu toch echt eens werk te gaan maken van die website, maar waarom wachten? Is het niet veel handiger om je site nu in orde te maken? Kun jij je in januari helemaal richten op die andere goede voornemens.
Op zoek naar een website en huisstijl die helemaal bij jou als ondernemer past? Ik verbind alle puntjes tot dat perfecte plaatje.

December is een drukke maand en voordat je er erg in hebt, rol je zo met een paar oliebollen het nieuwe jaar in. Sta je daar mooi in de eerste week van januari met je goede voornemens. Die voornemens om nu toch echt eens werk te gaan maken van die website, maar waarom wachten? Is het niet veel handiger om je site nu in orde te maken? Kun jij je in januari helemaal richten op die andere goede voornemens.

Tip 1: De grote schoonmaak

Gooi alle overbodige rommel uit je website. Afbeeldingen die je niet gebruikt, oude teksten, pagina’s en gedeactiveerde plugins. Denk ook aan PDF’jes, weggevers en werkboeken die je allang niet meer aanbiedt. Zorgt niet alleen voor meer overzicht, maar zorgt ook dat je site sneller laadt.

Sla ze eventueel op je computer op in een mapje, voor het geval dat je ze nog een keer nodig hebt.

Tip 2: Klopt alles nog?

Na de schoonmaak heb je alleen nog maar in je site staan wat je ook daadwerkelijk gebruikt, maar klopt de inhoud nog? Check je pagina’s en teksten op data, verlopen aanbiedingen en onjuistheden. Verwijder deze of pas ze aan. Controleer ook je privacyverklaring, algemene voorwaarden, disclaimer en blogs. Zijn er blogs die een update nodig hebben en zo weer een ronde mee kunnen?

Tip 3: Voorzie je afbeeldingen van een goede titel en ALT Tags

Om je site te optimaliseren en zo hoog mogelijk in Google te komen pas je zoekmachine optimalisatie toe. Je gebruikt sleutelwoorden in je tekst en meta-omschrijving zodat bezoekers je gaan vinden. Je probeert ook doormiddel van pakkende, waardevolle content je bezoeker zo lang mogelijk op je site te houden. Google kijkt bij het indexeren van je site ook naar de relevantie van je afbeeldingen.

Aangezien google de afbeelding zelf niet kan zien of beoordelen, moet je het hierbij hebben van de omschrijvingen / tekst. Het toepassen van ALT-tags is dan ook een belangrijk onderdeel van je zoekmachine optimalisatie.

Je stelt een ALT-Tag ook in voor mensen met een visuele handicap die de teksten voor laten lezen door een programma. Deze mensen krijgen dan ook een goed idee van de inhoud van je pagina en kunnen op basis daarvan besluiten een dienst bij je af te nemen / product te kopen.

Het kan ook voorkomen dat een afbeelding bij je bezoeker niet laad, ondanks veelvuldig testen. Dan is het prettig als daar een juiste tekst staat over de afbeelding, zodat zo min mogelijk informatie of samenhang verloren gaat op je pagina.

Wil je weten of je site up-to-date is? Doe dan de site check.

Delen:

Eén reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BoekenBoeken

Stuur me een bericht

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Wat succesvolle websites anders doen

Wil je een website die bezoekers omzet in klanten? Neem dan deel aan mijn zevendaagse gids. Zeven dagen lang leer ik je wat succesvolle websites doen om meer conversies te krijgen (en hoe jij dit ook kan doen;)). 

Yes, ik start meteen en schrijf me in

#instagram

[instagram-feed]

Mazgon Design

Openingstijden

Bedankt voor je bericht.
Ik neem binnen 48 uur, op werkdagen, contact met je op.

Groetjes Daphne