In deze blog leg ik je uit wat de meest voorkomende irritaties zijn van je websitebezoeker. Lees ze door en kijk daarna nog eens kritisch naar je eigen website. Beter nog: vraag een aantal objectieve personen om door je website te lopen. De kans is namelijk groot dat je zelf niet meer ziet wat je bezoeker als niet prettig ervaart. Zijn er verbeterpunten? Pak ze op en pas je site aan, want een eerste indruk is bij een website allesbepalend.
Wil je weten hoe je je homepagina ontwerpt? Lees dan deze blog:

Dit is zo irritant nummer één: De pop-ups en sliders vliegen in het rond.
Je bezoeker is op zoek naar bepaalde informatie, wilt snel naar de contactgegevens of een informatieve blog lezen. Niks zo irritant als pop-ups met aanbiedingen die ongevraagd in het scherm springen. Nog irritanter? Als het ‘sluiten kruisje’ nergens te vinden is. Negen van de tien keer klikt je bezoeker de hele website maar weg en gaat naar iets anders op zoek.
Dit is zo irritant nummer twee: De site is niet responsive.
Ja echt! Het bestaat nog en ik kom het nog te vaak tegen: websites die op mobiel of tablet niet mee schalen. Je ziet daar precies dezelfde lay-out als op een desktop maar dan ieniemienie. Je bezoeker moet steeds van links naar rechts swipen om de tekst helemaal te lezen. Dodelijk vermoeiend en naar een paar regels haakt je bezoeker af. Bij het ontwerpen van je site zorg je voor een ontwerp voor je desktop / laptop en voor een ontwerp voor de mobiele versie. Mijn persoonlijke voorkeur voor ontwerpen gaat uit van het mobile first principe. Acht van de tien bezoekers zullen je site namelijk via mobiel zien.
Dit is zo irritant nummer drie: Het laden van de site duurt een eeuwigheid.
Hier kan ik heel snel over zijn: je bezoeker is gewend aan snelheid en aan websites die in een paar milliseconden inladen. Duurt het langer dan 3 seconde om je site in te laden? Dan staat je bezoeker al ongeduldig met de voetjes te trappelen om door te kunnen. Een snelle site is ook voor je seo belangrijk.
Test hier de snelheid van je site met Google page speed insights
Dit is zo irritant nummer vier: Je site mist persoonlijkheid.
Je site staat vol met onpersoonlijke stockfoto’s, nietszeggende teksten en is op safe ontworpen. Mensen doen zaken met mensen. Je wilt zelf toch ook graag werken met je ideale klant? Maar hoe kan die klant voor jou kiezen als je niet te zien bent? Juist! Kies daarom voor foto’s van jezelf en vul die aan met stockfoto’s als dit past bij je stijl. Laat op de ‘over mij’ pagina zien wie je bent en wat je passie is. Kies een kleurpalet dat bij jou en je doelgroep past.

Dit is zo irritant nummer vijf: Je site is onoverzichtelijk.
Dit is één van de belangrijkste elementen voor een gebruiksvriendelijke site: overzicht voor je bezoeker. Hoe je je site gebruiksvriendelijk maakt lees je hier.
Maak het je bezoeker makkelijk om door je site te navigeren. Zorg dat direct duidelijk is waar ze zijn en wat jij te bieden hebt.
Eén reactie
As demonstrated in this table, toxicity was more pronounced in the study utilizing TAXOL paclitaxel at a dose of 135 mg m 2 every 3 weeks than in the study utilizing TAXOL at a dose of 100 mg m 2 every 2 weeks online cialis pharmacy