fbpx

De facebook pixel

Weet jij hoe je de facebook pixel aan je website kunt koppelen? Haal vanaf vandaag meer bereik met je advertenties en spaar geld.
Daphne Mazgon, ontwerper en webdesigner Mazgon Design

De facebook Pixel

Heb jij de facebook – pixel al geïnstalleerd op je WordPress pagina?

De facebook pixel is aan de voorkant een pixel (ieniemienie plaatje) met aan de achterkant een stuk code. Je kunt deze pixel overal op je site plaatsen en via WordPress is deze makkelijk als plugin te installeren. Deze pixel helpt je met je marketing en het aanpassen van je advertenties. De pixel verzamelt data en daarmee kun je aangepaste advertentiegroepen aanmaken en herkent facebook eerdere bezoekers van je website. Je kunt zo gerichter advertenties plaatsen, waardoor je meer uit je advertentie haalt en minder geld kwijt bent aan random adverteren.

De voordelen van de facebook – pixel zijn:

  • Je kunt je conversie meten; Je krijgt inzicht in de doelgroep die jouw product / dienst afneemt en deze informatie kun je vervolgens gebruiken bij het instellen van je doelgroep. Door het meten van conversie weet je ook welke onderdelen wel en niet goed werken. Je kunt dan gericht je site en marketing verbeteren. Misschien moet de call-to-action anders geformuleerd worde, teksten aangepast of ander beeldmateriaal gebruikt worden? Je sterke en zwakke punten in je marketing worden zichtbaar en je kunt doelgericht en snel aanpassingen doen / finetunen.  
  • Het vinden van een nieuwe doelgroep; Door een aangepaste doelgroep te maken, richt je je op bezoekers die alleen maar pagina’s bezoeken waar bijvoorbeeld babykleding of recepten of meubels in de URL voorkomen. Stel jij maakt en verkoopt babykleding en je maakt een doelgroep aan die zich richt op bezoekers die zoeken op een URL met babykleding erin, dan worden jouw advertenties aan deze bezoekers getoond. Vervolgens maak je aan de hand van deze gegevens een vergelijkbare doelgroep. Facebook selecteert vervolgens bezoekers op basis van interesse en gedrag die vergelijkbaar zijn en zo ontstaat een groep met nieuwe bezoekers (potentiële klanten) die jouw advertenties gaan zien.
  • Retargeting: Je kent het wel, je hebt gezocht naar een vakantie in Griekenland en opeens zie je overal op facebook advertenties met aanbiedingen en vliegreizen naar Griekenland en de streek die je aansprak. Zonder dat je er erg in hebt, heb je een paar uur later die vakantie alsnog geboekt. Via retargeting kun je advertenties maken die relevant zijn voor de bezoekers van je website en ze nog een keer benaderen. Retargeting heeft meerwaarde voor je onderneming als de advertenties goed zijn ingesteld, anders worden de advertenties alleen maar als irritant ervaren door bezoekers.

Hoe stel je de facebook pixel in?

  1. Kies het juiste advertentieprofiel.
  2. Ga naar pixels in het advertentieprofiel van facebook en maak een pixel aan. Facebook leidt je door een duidelijk stappenplan.
  3. Download de pixel in een zip bestand.
  4. Ga naar je WordPress dashboard, selecteer plugins en upload je zip bestand als plugin. Activeer de plugin.
  5. Controleer in de advertentieomgeving van facebook of je pixel werkt (stuur testverkeer).
  6. Pas je cookiebeleid aan, vermeld het gebruik van de facebook pixel.

Heb je hulp nodig met het instellen van je facebook pagina inclusief de pixel? Ik zet je facebookpagina voor je op en maak je wegwijs in het adverteren op facebook. 

Delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Meer tips

Daphne Mazgon, vormgevever en webdesigner uit Limburg

Hoe kies je een goede webdesigner?

Het is niet altijd makkelijk om in de jungle van webdesigners en vormgevers een webdesigner te kiezen die bij jou past. Het afgelopen jaar heb ik rondgekeken en dit heeft mij geïnspireerd om deze blog te schrijven waarmee ik jou tips gevef om een goede keuze te maken.

Lees meer »

Stuur me een bericht

Bedankt voor je bericht.
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.